Het begin van de laatste week in Granada. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisette Hidding - WaarBenJij.nu Het begin van de laatste week in Granada. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lisette Hidding - WaarBenJij.nu

Het begin van de laatste week in Granada.

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

02 Oktober 2011 | Nicaragua, Granada

Sinds mijn vorige verhaal ben ik al helemaal thuis in Granada, maar helaas is aan het einde van deze week mijn tijd in Granada voorbij.

Inmiddels is er al weer veel gebeurd. Zo ben ik naar typische Nicaraguaanse markten en plekken geweest, heb ik het nachtleven in El Club mee gemaakt, cocktails gedronken in de barstraat en verschillende vulkanen bezocht. Natuurlijk ben ik ook elke dag bezig met Spaans.

Afgelopen zondag ging in samen met Miriam (hier leren kennen) naar de Mombacho volkaan. Deze is momenteel niet actief, maar het was er super mooi. Heel veel groen, een prachtige natuur. We hadden een leuke gids en waren samen met een Britse man en een Deens meisje. Aan het einde van de dag het regenwoud bekeken op een alternatieve manier, al vliegend door de jungle. (zie foto’s) Toen ook nog wat wilde apen gespot, een heerlijke dag.

Deze week had ik weer in de ochtend Spaans en nu wat meer gericht op de praktijk van straks. Het is erg pittig, ben momenteel bezig met de verledentijd, waar natuurlijk voor veel woorden weer allemaal uitzonderingen gelden, of terwijl een kwestie van stampwerk.
Na de Spaanse lessen waren er weer leuke activiteiten, zoals het maken van een typische Nica maaltijd, een erg goede Salsa les en een dag Spaanse les en vrije tijd bij la Laguna de Apoyo. Een prachtig krater meer. Waar ik s middags samen met Miriam ons privé eiland heb gevonden en heerlijk heb gerelaxt.

Donderdag ben ik met Nina en Ellen naar Managua geweest. Dat is de hoofdstad van Nicaragua en niet de meeste veilig plek, maar wij hebben ons laten afzetten bij het winkelcentrum en alleen daar rond gelopen. Ellen moest een nieuwe camera en verder konden we het mega winkelcentrum even lekker bekijken en natuurlijk even een heerlijk McFlurry gescoord.

Ik was al een paar dagen verkouden, maar donderdag avond en vrijdag zat ik wel even op het toppunt. Erge hoofdpijn en zat echt helemaal vol. Dus de Spaanse lessen waren erg zwaar en ik heb het een beetje rustig aan gedaan. Vrijdag avond afgesloten met een bioscoop avondje en toch maar een cocktail in de barstraat.

Het weekend lekker rustig aan. Zodat ik niet alsnog ziek zou worden. Zaterdag aan mijn Spaanse huiswerk en lekker geskyped met de familie en toen was het aan het einde van de dag tijd voor een bezoekje aan een actieve vulkaan. Met een groep gingen we naar de Masaya vulkaan en nog een andere. Helaas hebben we geen lava kunnen zien ivm de vele gassen, maar het was een erg geslaagd uitje. Een mooie zonsondergang gezien tussen de vulkanen en toen het donker was nog een tochtje door groten.

Vandaag voor het eerst een mis mee gemaakt, daar ging de familie hier allemaal heen, dus ik ben er later ook even heen gegaan en verder lekker rustig aan gedaan. Bijkomen van vorige week en opmaken voor volgende week. Nu even lekker bij het zwembad. Nog een weekje Spaans en dan gaat mijn stage echt beginnen.

Deze week staan er nog veel activiteiten op de planning, zoals een bezoek aan het ziekenhuis en aan een school. Nog even genieten hier, van het gastgezin, het eten dat voor mij klaar staat, de Nederlanders die ik nu ken, het gratis internet en dan afscheid nemen van Granada voor een nieuw avontuur in Matagalpa. Waar ik ontzettend veel zin in heb!

  • 02 Oktober 2011 - 22:51

    Marlies:

    Lieve schat,
    Je maakt het ene na het andere avontuur mee, geweldig!!!!
    Ben stiekem wel een beetje jaloers!
    Nog heel veel plezier de laatste week in Granada.
    Liefs en een dikke knuffel van mama.

  • 02 Oktober 2011 - 23:06

    Jurrien:

    Toe maar toe maar,
    eerst het nachtleven , dan op een vulkaan en vechten met een paar wilde apen, vervolgens Spaanse las (verleden tijd) een woest en gevaarlijk winkelcentrum in het onveilige Managua, gewoon ff een Mc Flurry, zwaar ziek, en dan na een massafamilie skype gewoon nogmaals een vulkaan ingedoken, en dan na een middag vrij zwemmen in een zwembad gewoon afscheid nemen van gratis internet'een bezoek aan het ziekenhuis....... zeg doe je het een beetje rustig aan lieverd.......

  • 03 Oktober 2011 - 06:28

    Jeanine:

    Meis,
    Wat een verhalen.. Heerlijk om te lezen en ook goed op de foto's te zien hoe happy je bent!! :)
    Geniet van je laatste weekje bij het gastgezin en succes met je spaanse les.
    Volgende week dan echt aan het werk! ;)
    Veel liefs vanaf Papendal..

  • 03 Oktober 2011 - 08:26

    Jacqueline:

    Lieve Lisette
    Eindelijk ook even tijd om te reageren. Wat een avonturen maak je mee en dan al die spaanse lessen. Geweldig een hele onderneming. Mooie foto's trouwens. Ik wens je Gods zegen voor het vervolg van je stage en mischien tot lezens.
    Liefs Jacqueline

  • 03 Oktober 2011 - 11:45

    Ineke:

    Gave verhalen en gave foto's! Lekker dat je nu nog zo geniet, ik hoop dat je stage ook geweldig wordt! T lijkt me spannend, maar kan me voorstellen dat je er inmiddels wel zin in hebt! Succes met 't laatste weekje spaans, en geniet nog even van je laatste week in Granada! Smakkerd!

  • 03 Oktober 2011 - 11:47

    Corine:

    Hoi Lisette,
    Hé leuk om je zo een beetje te volgen.
    Wat doe je weer leuke en interessante dingen.
    Veel succes met de spaanse taal.
    En geniet nog een paar daagjes van Granada.
    Liefs van ons 6sen uit een zonnig Assen.

  • 03 Oktober 2011 - 21:04

    Marianne:

    Heerlijke lezen zeg.... waan me steeds meer in de Nicaraguaanse leefstijl, met wat beelden op mn netvlies van 't skypen, je foto's en jou levendige verhalen! Super dat je dit allemaal doet en mee maakt, doe rustig aan, God zorgt voor je! (ps 139) Dikke knuffel, Marianne

  • 03 Oktober 2011 - 21:32

    Miriam Hopman:

    Ben je nou gewoon de highlight van je week vergeten? Ons tripje naar OntheRun was toch het meest indrukwekkenst van allemaal dacht ik zo...

  • 04 Oktober 2011 - 12:37

    Svenja:

    Heerlijk zo'n cocktail na een lange dag met hoofdpijn en verkoudheid! ;) Je bent inderdaad wel echt heel erg druk daar, leuk hoor! Time flies lijkt me dan! Ben heeel benieuwd waar je straks terecht gaat komen, maar we zullen het vast en zeker van je horen!! Nou volop genieten daar de laatste week meis :D En ik wil binnenkort ook es met je skypen!
    Dikke kus.

  • 06 Oktober 2011 - 17:18

    Gesina:

    Hej Lisette,
    Ben blij dat ik je verhalen nu ook kan lezen...nu weet ik eindelijk wat je daar allemaal uitspookt.
    Wat doe jij veel!!!! Je hebt later heel wat te vertellen aan je kleinkinderen:-p. Maar klinkt goed hoor! Vooral het surfen (stoer hoor) en de cocktails;-)
    Wat fijn dat je daar leuke mensen om je heen hebt. Geniet van je laatste paar dagen in Granada. Waar kom je straks terecht dan? Weer een gastgezin?
    Ik zal voor je duimen dat je je examen mag halen!
    Liefs

  • 12 Oktober 2011 - 19:02

    Koen Kol:

    Hè lisette

    Wat gaaf om je zo op deze manier toch te volgen, je maakt zo te zien en te lezen veel dingen mee. Erg gaaf, via deze weg wens ik je nog heel veel sterkte toe, we denken aan je en bidden voor je dat God ook dagelijks voor je mag zorgen en je steunt.

    Vanuit hier wensen wij je nog een gave en leerzame periode toe, enne zal goed voor ruudje zorgen.

    Liefs ons

  • 04 Januari 2012 - 11:41

    Rosalie :

    He Lisette,

    lees dat jij ook fijne feestdagen hebt gehad? Wel wat anders dan kerst en oud en nieuw hier, nietwaar? haha duiken met kerst en een stranddagje op oudjaarsdag... ja echt iets heel anders...

    We missen je hier wel hoor!
    nou tot gauw! Liefs Rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 566
Totaal aantal bezoekers 17469

Voorgaande reizen:

09 September 2011 - 31 Januari 2012

Stage Nicaragua

Landen bezocht: