Regenseizoen in Matagalpa - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Lisette Hidding - WaarBenJij.nu Regenseizoen in Matagalpa - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Lisette Hidding - WaarBenJij.nu

Regenseizoen in Matagalpa

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

14 Oktober 2011 | Nicaragua, Matagalpa

Ik ben afgelopen woensdag aangekomen in Matagalpa en het gaat goed met mij.

De laatste week ik Granada was leuk ik heb veel gedaan, de week zat echt vol gepland om nog even van alles daar te genieten en ben het weekend afgerezen naar León om daar door te brengen. Dat was super gezellig, we hebben de Cerro Nergo beklomen en bekeken en zijn er met z'n allen vanaf geboard. En zondag gingen we varen in een bootje, leuke dieren spotten en zwemmen in een wilde zee.

Maandag mijn koffer ingepakt en afscheid genomen van iedereen, want het was de bedoeling dinsdag ochtend te vertrekken. Ivm de vele regen is dit woensdag geworden en daar zit ik dan in Matagalpa.

Het regenseizoen doet op dit moment flink zijn best. Sinds ik hier ben heb ik voornamelijk regen gezien. Ik heb een prima appartement boven een bedrijfje. Een klein keukentje een tafel met stoelen en een heerlijk tweepersoonsbed. Mijn eenpersoonsbed gebruik ik als bank! Vanaf mijn huisje kan ik lopend naar een bedrijf (spaanse school en touroperator) waar ik tijdens mijn stage kan werken en internetten. Dit is het bedrijf van de man van Noelia (leerlingbegeleidster)die ook uit Nederland komt. Hier zit ik nu dus ook even lekker te internetten.

Deze week Noelia leren kennen en met haar mee gelopen. Vandaag de tijd om me goed in te lezen en de groep vrouwen te leren kennen en zondag vertrek ik naar de communie. Ik ga hier een paar nachten verblijven om te vrouwen te leren kennen, met ze te praten, de weefwijze te zien en het zelf te proberen. Daarna zal ik kijken wat ik precies voor ze kan betekenen.

Het was mijn planning om zo de stad verder te ontdekken, maar het regent echt enorm en volgens mij gaat het voorlopig ook niet ophouden.
Verder komen er morgen een paar meiden deze kant op, dus misschien dat ik die nog even op kan zoeken en dan zondag begint het leven bij de gemeenschap. Het schijnt er heel primitief te zijn en ik moet mijn eigen eten mee nemen. Dus daar kan ik me morgen nog even op voorbereiden. Het lijkt mij heel bijzonder en ik heb er zin in.

Ik vind het echt heerlijk om alle reacties te lezen. En ben natuurlijk ook blij dat mijn verhalen ook gelezen worden.

Ik mis iedereen wel nu ik zo alleen in mijn huisje zit, maar heb alle kaartjes en foto's op gehangen en ga binnenkort checken of er op mijn huis adres ook post bezorgt wordt.


  • 14 Oktober 2011 - 19:01

    Svenja:

    Heeee schat!

    Je appartement klinkt echt heeel goed! Opzich wel jammer dat je daar alleen zit, maar dat is straks vast ook wel fijn als je hele dagen aan het werk bent overdag! En je hebt dus genoeg leuke mensen leren kennen, superfijn!
    Veel succes als je als straks naar de gemeenschap gaat! Wordt vast een hele nieuwe en bijzondere ervaring! :)

    Geniet ervan!
    Kusss.

  • 15 Oktober 2011 - 10:09

    Harriët:

    Hey lisette,

    Leuk om even weer wat over je te lezen, wát veel nieuwe ervaringen maak jij mee zeg, echt super.
    Heel veel plezier Een hele goede en fijne tijd gewenst in de communie, ik ben heel benieuwd om je belevenissen/ervaringen daarover te lezen!


  • 15 Oktober 2011 - 19:16

    Corine:

    Jij hebt regen en hier is het prachtig weer!! Tja verschil moet er zijn!
    Dus nu ben je op je "werkplek".
    Spannend en leuk natuurlijk.Wij zijn benieuwd wat je voor die vrouwen kunt betekenen.Maar dat lezen we vast de volgende keer wel weer.
    Veel succes en de lieve groetjes van ons 6sen uit Assen

  • 17 Oktober 2011 - 10:04

    Kimberley:

    Hey meid,

    Wat fijn om even weer wat van je te lezen!
    En wat maak je veel mee zeg! Stiekem wel jaloers hoor haha!
    Geniet er van en succes bij de gemeenschap! Maar dat komt vast goed:)
    Hoop gauw weer wat van je te lezen!

    Liefs en dikke kus!

  • 17 Oktober 2011 - 10:11

    Hanne Klunder:

    Als ik jou verhalen zo lees, en die foto's bekijk wil ik zelf ook zooo graag reizen! Veel plezier nog verder

  • 17 Oktober 2011 - 12:38

    Ineke:

    Wow Lies! Je video! Wat een regen zeg! Ongelovelijk, haha! En zag ik daar nou ook nog was buiten hangen? ;) Dat zal veel helpen, haha! Kan me voorstellen dat je door al die regen nog niet zo veel hebt kunnen ontdekken als je graag zou willen. Ik ga er vanuit dat je nu geen internet hebt, maar ben erg benieuwd hoe het is/was bij de gemeenschap! Is het ver van je woonplaats? Succes daar en dikke smakkerd!

  • 18 Oktober 2011 - 06:56

    Jurrien:

    Nou lieverd, het regenseizoen is hier ook aangebroken hoor, alleen bij ons is het 12 of 13 graden maximaal. Succes met je project en ik zie uit naar je volgende verhaal. Groetjes, Jurrien

  • 18 Oktober 2011 - 08:29

    Rosalie:

    Hey Lisette,

    wat een geweldige dingen heb jij alweer meegemaakt! Aan de foto's te zien ben je echt aan het genieten! Heel veel plezier nog!

    Liefs x

  • 27 Oktober 2011 - 21:05

    Gesina:

    Hej meid,

    Dus je bent weer op en top fit. Gelukkig!
    Kun je je al een beetje redden in het spaans? In mijn krabbel had ik ook wat spaanse woorden verstopt...ik dacht dan kun je mooi door blijven oefenen;-)
    Het is wel een mooi taaltje!
    Jammer dat het daar zo regent...maar nog wel lekker warm. Daar ben ik wel een beetje jaloer op;-). Las net op internet dat wij een horrorwinter tegemoet gaan. Dat blijft jou dan weer bespaart!
    Stoere foto's van het surfen! Als je terug bent mag je mij dat ook wel een keer leren:D
    Is je stagebegeleider een beetje aardig? Hoop het voor je! En dat de vrouwen daar een beetje open en zijn en je toe laten.
    Nou zet hem op hé! Werkse!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 17513

Voorgaande reizen:

09 September 2011 - 31 Januari 2012

Stage Nicaragua

Landen bezocht: